PERSONDATAPOLITIK
Sidst opdateret 26.06.2019Denne persondatapolitik forklarer, hvordan vi håndterer og behandler dine persondata, når du besøger hjemmesiden drivedesk.dk og app.drivedesk.com (herefter Hjemmesiden).
Hjemmesiden er udbudt af:
Cvr. nr.: 38615432
og vi er således også ansvarlige for den behandling af persondata, som finder sted, når du besøger Hjemmesiden og køber ydelser af os.
Hvis du har spørgsmål til indholdet af denne persondatapolitik eller til vores behandling af persondata i øvrigt, er du meget velkommen til at kontakte os på
info@drivedesk.com
Vi indsamler persondata om dig, når du besøger Hjemmesiden, opretter en bruger og når du kontakter os for at købe eller høre mere om vores ydelser
Vi indsamler således kontaktoplysninger om dig, herunder navn, adresse, e-mail og telefonnummer, ligesom vi, såfremt dette er relevant, indsamler betalingsoplysninger om dit krediteller betalingskort. Hvor det er relevant vil vi ligeledes indsamle information om din adfærd på hjemmesiden, herunder din IP-adresse m.v.
Vi kan også lagre cookies din browser, når du besøger Hjemmesiden. Hvis du vil vide mere om, hvordan vi anvender cookies, kan du læse mere herom i vores cookiepolitik, som kan findes her.
Vores primære formål med at indsamle disse persondata er:
- at kunne levere vores ydelser og opfylde vores aftale med dig
- at efterleve gældende lovgivning
- at behandle anmodninger fra dig fremsendt via Hjemmesiden
- at fremsende nyhedsbreve indeholdende markedsføringsmateriale
- at sikre, at Hjemmesiden fungerer optimalt og
- at forbedre vores ydelser
Hvis du samtykker til at modtage vores nyhedsbrev, indeholdende markedsføringsmateriale, vil vi ligeledes behandle dine kontaktinformationer og andre informationer, som er nødvendige for at kunne fremsende nyhedsbrevet. Du er til enhver tid berettiget til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at trykke på linket ”Afmeld” nederst i nyhedsmailen.
I det omfang det er nødvendigt, deler vi dine oplysninger med forskellige kategorier af tredjeparter, herunder leverandører af IT-systemer og –support, samt leverandører af mail- og betalingssystemer. Disse leverandører behandler persondata på vores vegne og efter vores instruktion, hvorfor vi, såfremt dette er relevant, indgår databehandleraftaler med disse.
For at kunne levere vores ydelser kan vi få brug for at overføre dine persondata til lande uden for Danmark eller EU/EØS. Dette kan blandt andet være fordi, at udbyderne af vores IT-systemer anvender underleverandører fra disse lande.
Alle sådanne overførsler sker ved brug af EU’s standardkontraktklausuler eller til tredjeparter, som er certificeret under f.eks. EU-U.S. Privacy Shield eller lign., for således at sikre et lovligt grundlag for overførsel og et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau i forhold til beskyttelse af dine persondata.
Ifølge gældende databeskyttelseslovgivning skal persondata opbevares fortroligt og sikkert. Dine persondata bliver gemt på computere eller servere, der har begrænset adgang og er tilstrækkeligt sikret via krypterede clouddrives og faste servere samt gennem vores supportpartnere. Sikkerhedsforanstaltningerne kontrolleres løbende, så vi er sikre på, at dine persondata bliver håndteret forsvarligt samt under hensyntagen til de rettigheder, du har som registreret person.
Hvis du er besøgende på Hjemmesiden, opbevarer vi de persondata, vi har indsamlet om dig, eller som du har indsendt til os i 1 år fra dagen for dit besøg eller din henvendelse.
Læs mere om behandlingstiden for cookies i vores cookiepolitik.
Hvis du har givet samtykke til behandling af persondata til brug for fremsendelse af nyhedsbrev, opbevarer vi dine kontaktoplysninger, indtil du framelder dig nyhedsbrevet, hvorefter dine kontaktoplysninger automatisk slettes.
Når vi leverer ydelser til dig, beholder vi relevante persondata i mindst 5 år fra den dag, hvor den pågældende ydelse leveres og faktureres, idet vi bogførings- og skattemæssigt er forpligtede hertil.
Du har en række rettigheder i forbindelse med de persondata, som vi behandler om dig. Disse rettigheder fremgår af nedenstående
Du kan bede os om at bekræfte, om vi behandler dine persondata, ligesom du kan bede os om at forsyne dig med en kopi af disse oplysninger.
Hvis de persondata, vi behandler om dig, er upræcise, urigtige eller på anden måde mangelfulde, har du ret til at anmode om at få dem berigtiget.
Du kan, under visse særlige omstændigheder, bede os slette dine persondata eller begrænse vores behandling af disse. Hvis du er berettiget til at kræve sletning eller begrænsning, vil vi informere dig om konsekvenserne af at gennemføre sletning eller begrænsning.
Du er, under visse omstændigheder, berettiget til at modtage de persondata, som du har givet os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæseligt format, med henblik på at kunne genbruge disse andre steder, ligesom du er berettiget til at anmode os om at overføre oplysningerne til en tredjepart efter dit valg.
Du kan bede os om at stoppe behandlingen af dine persondata, hvilket vi vil gøre i det omfang du er berettiget til det. Vi vil informere dig om konsekvenserne af den pågældende indsigelse, inden vi stopper behandlingen af dine persondata.
Hvis du har indvendinger mod måden, hvorpå vi behandler dine persondata, kan du klage til Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
Vi kan få behov for at ændre denne persondatapolitik. Hvis det er muligt, vil vi underrette dig via e-mail, såfremt vi foretager betydelige ændringer. Vi opfordrer dig dog til løbende at gennemlæse denne persondatapolitik for at holde dig orienteret om, hvordan vi behandler dine persondata.